Festival "Reggae Area" a jeho lidé

Víkend skončil a s ním i festival "Reggae Area 2010" konaný na letišti v Ústí nad Labem. Můj kámoš David, který měl na festivalu svůj prodejní stánek, mi nabídl volný vstup, když mu pomohu s obchodem, což jsem s radostí přijal.

Festival "Reggae Area" nebyl žádný mamutí podnik, čemuž odpovídala i návštěvnost, která byla nejspíš ještě nižší než normálně, protože se termín akce kryl s trutnovským festivalem a možná měl trochu vliv i souběžně probíhající Hip Hop Kemp. Nahuštěný dav, jak ho známe z velkých festivalů, mi rozhodně nechyběl. Pořadatelům asi ano, ale já se mohl lépe soustředit na muziku a hlavně na lidi kolem.


Tao stage poskytla pohodlné zázemí


Nejsem ortodoxní fanoušek reggae hudby, vlastně ji poslouchám velmi zřídka, takže jsem pořadatelům vděčný, že mezi reggae kapely vměstnali i trochu jiný žánr. Pár skupin hrajících hudbu reggae, mělo svou hudbu natolik přesycenou "cukrem" a křečovitou snahou frázovat, jako domorodý Jamajčan, že mi ty vsuvky "tvrdé" muziky zněly jako rajská hudba, i když šlo někdy o styl alá "namydlenej frajer z MTV".

I jiná hudba než reggae měla svůj prostor.


Naproti tomu jsem si mohl poslechnout také pro mě nové, zajímavé a energií nabité skupiny. Z těch známých příjemně překvapilo "Švihadlo". Pár let zpátky jsem je viděl naposledy, na dvou děčínských koncertech a působily na mě nafoukaně, otráveně a bez náboje. Jenže "Švihadlo" na festivalu Reggae Area bylo úplně jiné kafe. Hravost a uvolněnost, umocněná Vincentovou  srandovní češtinou, působila vesele a přirozeně, a brzy "nakazila" publikum pod pódiem.


Ženskou krásu a pěkný námět zprznil
tatér svou bídnou technikou.


Že jsou členové skupiny výborní muzikanti netřeba připomínat. Chci jen říct, že jsem měl před lety příležitost, jednoho z nich, Jiřího Charypara, poznat osobně, u něj na chatičce kdesi v Jižních Čechách, a choval se jako obrovský pohodář a dobrák s velkou tolerancí. Mimo jiné, také toto jsem při jejich vystoupení cítil.

Vždycky je na co koukat


Nebyl jsem na festivalu primárně kvůli hudbě a nevěnoval jsem ji až tolik pozornost. Zato pozorovat lidi při práci ve stánku se přímo nabízela. Typově se zde lidé nijak nevymykali ostatním festivalům. Celkem slušný výběr: neškodní pozéři(rky), předvádějících svou "movitost" a vzhled, víkendoví rebelové s nezbytným jointem v ruce krmení kelímkovým Zlatopramenem, hlíno-žrouti ležící v bahně totálně "na kaši", "srdcaři" i opravdový rastamani a milovníci reggae.

Sladké sny


Mezi náctiletými nešel přehlédnout ještě jeden typ. Sebestředný namistrovaný frajer(ka) přesvědčený o své dokonalosti. Setkání s tímto typem bylo lehce šokující. Do stánku přišel přibližně šestnáctiletý hajzlík, holka s hezkým obličejem, namyšlená, drzá, přesvědčená, že vše řeší její "zázrak" mezi nohama. No jasně že s sebou měla ještě nejlepší kamarádku, patřičně ošklivou aby nekonkurovala. Tahle disko p*ča opovržlivě požádala o vonné tyčinky. Dostala jedno balení a byla požádána o zaplacení třiceti korun. Se slovy: Ses posral, kreténe, poslala prodavače do hajzlu a odešla bez placení.

Naštěstí byly vopruzy tohoto typu jen vzácnou výjimkou a mnohé napověděli i budky mobilních záchodů. Většinou mívám na festivalech problém s vyprazdňováním. Než jít na "velkou" do budky a riskovat, že vyprázdním i obsah žaludku, raději trpím. Připadá mi, že existují hovada, která si naberou plné dlaně sraček které pak rozmazávají po stěnách "kadibudky".

Festivalový svět


Absence podobného hnusu na festivalu Reggae Area 2010 mě velmi potěšila. Důvodem byl pravděpodobně menší počet návštěvníků, mezi něž se nestihl infiltrovat patřičný počet úchylných prasat a "hovnožroutů". Celkově působil festival příjemným, uvolněným dojmem a připočteme-li možnost uskutečnit vyhlídkový let ve sportovním letadle za rozumných 200 korun je má účast v příštím ročníku téměř jasná.

¡Sdílet!

0 komentářů:

Okomentovat

Můžete použít některé značky HTML, jako například <b>, <i>, <a>,  Nápověda

Hledat

 

DC Bublina v síti

Qwimbyho sloupek

Qwimby je nájemný zabiják, ze staré školy, s neomylnou muškou. Svou práci si nebere osobně, a v duchu jeho vlastního hesla: "Jeden výstřel, jedna mrtvola, jedna odměna", kráčí vpřed od jednoho kšeftu ke druhému a ještě stačí prohodit některé ze svých "hlubokých mouder."

Nové články

DC Bublina © 2012 obsah volně šiřitelný s uvedením zdroje | Články: RSS | Pohání: Blogger