Obchodní triky prodeje elektroniky

Taky se vám už někdy stalo, že výrobek který jste zakoupili na základě působivé prezentace v obchodě, doma nesplnil očekávání? Také jsem se v minulosti nechal několikrát "opít rohlíkem".  Obchodníci s elektronikou totiž používají řadu triků jak své zboží ukázat v co nejlepším světle. Jakmile zákazník toužící po nějakém druhu spotřební elektroniky vyjeví před obchodníkem svou neznalost v oboru, začíná tahání za nos. Prodávajícímu jde primárně pouze o to, za každou cenu výrobek prodat.
Pojďme se tedy podívat na některé triky obchodníků, které mohou nevhodně ovlivnit naše rozhodnutí, z pohledu mých zkušeností.

  •  Grafické vylepšení: některá TV s plochým panelem, mají v obchodě brilantní obraz oproti ostatním, což může ovlivnit naše rozhodnutí. Přitom nemusí jít o důkaz kvality, ale přístroj je připojen např. k Blue-Ray přehrávači a na televizoru sledujeme obraz ve vysokém HD rozlišení.

    Obrana: navolte na stejném přístroji normální televizní kanál a zhodnoťte obraz. Je obraz v pořádku, bez blikání a poskakování? Je obraz při rychlých pohybech rozmazaný? Věnujte pozornost zobrazování barev, zvlášť zelené a červené. Měli by být přirozené co nejblíže skutečnosti.
     
  • Zvuk zní lépe: Obchodníci zesílí zvuk některých reprobeden na úkor ostatních a zákazník často zamění vyšší hlasitost s dobrým zvukem a může zbytečně utratit peníze navíc.

    Obrana: Ubezpečte se, že každý reproduktor má nastavenu stejnou úroveň hlasitosti. Pokud je to možné, všechny reproduktory co vás zajímají, zkoušejte stejným zdrojem, tedy zesilovačem. Teprve potom se rozhodněte.

  • Dražší než jsme plánovali: Prodavač se vás snaží přesvědčit ke koupi výrobku, těsně nad cenovou hranicí, kterou jste si stanovili. Tvrdí, že výrobek je kvalitnější nebo nabízí lepší vybavení. Často také tvrdí, že levnější model není již na skladu.

    Obrana: Mějte svojí cenovou hranici stále před očima. V krajním případě změňte obchod. Levnější přístroj můžete najít právě tam.

  • Úmyslné podcenění: S vaším novým počítačem chcete psát pouze dopisy, surfovat na internet a poslouchat hudbu. Obchodník vás přesvědčuje ke koupi drahého, nadupaného PC pro hráče počítačových her.

    Obrana: Držte se zpátky a nevyhazujte peníze za něco, co vůbec nepotřebujete. Pro vaší potřebu bohatě dostačuje kancelářské PC na spodní hranici cenového žebříčku nebo ten nejobyčejnější notebook.

  • Pevná cena: Prodavač tvrdí, že nelze slevit a nikde to levněji neseženete, protože velkoobchodník či výrobce stanovil pevně cenu.

    Obrana: Smlouvat je samozřejmě možné, žádná závaznost cen u spotřební elektroniky není. Skoro vždy se vyplatí před nákupem v "kamenném" obchodě navštívit několik internetových obchodů a porovnat ceny. Při koupi monitoru mě má důvěra v obchodníka stála bezmála 2.000 Kč. Právě o tolik byl na internetu levnější. Na porovnávání cen výrobků v internetových obchodech lze s úspěchem používat třeba službu zboží.cz

  • Mlžení při smluvních podmínkách: U písemných smluv, platí jen to co je na papíře i když prodavač tvrdí něco jiného. Hlášky typu, "To je psáno jen pro jistotu" nebo "To nemusíte číst" jsou nesmysl.

    Obrana: Věnujte maximální pozornost obsahu smlouvy. U smluv na delší čas, (např. mobilní telefon) si zvlášť pozorně a v klidu přečtěte dodatky vytištěné nenápadným, drobným písmem. Předejdete tak pozdějším možným nepříjemnostem.

  • Tlak prodejce: Prodavač si všiml vašeho upadajícího zájmu a vyvíjí nátlak argumenty jako: "Měl by jste to koupit, za chvíli zavíráme a toto cenové zvýhodnění již zítra neplatí.

    Obrana: Nenechte se do nákupu tlačit. Nikde se nekonají slevové akce pouze jednou. Pokud máte nějaké pochybnosti počkejte raději na další příznivou cenovou nabídku.
Těchto pár bodů není zdaleka všechno s čím se při nákupech můžete setkat. Buďte opatrní, mějte stále na mysli co má daný přístroj umět, protože funkce navíc, které nikdy nevyužijete, jen zvyšují cenu. Nepodlehněte dojmu, že prodavači záleží na vašem dobru. Jde mu jen o to jak v rámci možností co nejvíc vydělat a dobrý prodavač pro to udělá všechno.

Pokud kupujete produkt z oboru jemuž nerozumíte poraďte se. Na internetu najdete mnoho informací, včetně zkušeností a ohlasů zákazníků co již výrobek používají.

¡Sdílet!

2 komentářů:

Anonymní

Taky jsem se nechal před pár lety napálit a koupil video co mělo jen šasi a vnitřek chyběl.

R2D2

Podobné jako zkušenost známého. Koupil si v Německu boty za super cenu, jak říkal. S radostí je obul a v prvním dešti se rozpadly na cucky. Byly z voskovýho papíru. Boty pro nebožtíky. :-)

Okomentovat

Můžete použít některé značky HTML, jako například <b>, <i>, <a>,  Nápověda

Hledat

 

DC Bublina v síti

Qwimbyho sloupek

Qwimby je nájemný zabiják, ze staré školy, s neomylnou muškou. Svou práci si nebere osobně, a v duchu jeho vlastního hesla: "Jeden výstřel, jedna mrtvola, jedna odměna", kráčí vpřed od jednoho kšeftu ke druhému a ještě stačí prohodit některé ze svých "hlubokých mouder."

Nové články

DC Bublina © 2012 obsah volně šiřitelný s uvedením zdroje | Články: RSS | Pohání: Blogger