Krasová jeskyně Balcarka a její prostory

Před několika dny jsem navštívil krasovou jeskyni Balcarka, která se nachází nedaleko jihomoravské obce Ostrov u Macochy. Ač jsem jeskyni navštívil omylem, byl jsem nakonec s prohlídkou spokojený, přestože se jedná o jeskyni menších rozměrů s chudší krasovou výzdobou a poměrně vysokým stupněm poškození od lidských nenechavců.

Původní záměr, navštívit Punkevní jeskyně, mi nevyšel. Až po zakoupení vstupenky mi došlo, že sice jeskyni navštívím, ale jinou než jsem zamýšlel. Jednoduše jsem se spletl. Protože jsem chtěl udělat nějaké fotky, zaplacením vstupného to nekončilo a u kasy mě ještě stáhli o třicetikorunový poplatek za focení.

 Trochu jsem se cukal, ale nakonec zaplatil. Napadlo mě, že když chtějí za focení platit, bude na co koukat. Balcarka splnila mé očekávání jen do jisté míry. Krasová výzdoba nebyla tak okázalá jako v jiných jeskyních tohoto typu a mnoho míst neslo stopy nenechavců a vandalů, kteří si krápníkovou výzdobu po kouskách odnášejí domů.

Také mi vadilo, že místy prohlídka připomínala závod o nejkratší čas prohlídky. Fotit moc neumím a časté nastavování fotoaparátu mi zabíralo dost času, takže jsem často dobíhal skupinu poslepu, za tmy, při zhasnutých světlech. Pár celkem slušných fotek se mi nakonec podařilo udělat, i když k dokonalosti jim přeci jen něco chybí.

Jsem hluchý jako poleno, takže nehrozilo, abych slyšel výklad průvodkyně. Musel jsem tedy zapojit vlastní fantazii a jednotlivé krasové útvary pojmenovat sám.

Šéf kokotů s kokoty u rybníka

"Hrnečku dost", říká nasraná sova hrnci s přetékající kaší

Tohle musí být kaktus, nejspíš mega velká Lophophora.
Takový peyotl by určitě vylámal zuby,

Jako kousek ledovce s namodralým ledem. Voda, vápenec,
moře času, kouzlo tvořící kamennou krásu.

Barevné variace, tentokrát zlaté krápníky.

Paní Čvachtová v předpeklí.

Detail pí Čvachtové jasně ukazuje, že je na šrot.

Tenhle hever drží klenbu už nějaký ten pátek
a ještě dlouho bude.

Tak tyhle dva neznám, asi budou z jiné planety.

Jakoby vše bylo ze zlata
Všechny fotografie naleznete v mé galerii zde.

Jeskyně Balcarka sice nepatří k největším a nejkrásnějším jeskyním, ale jako prémie, třeba při návštěvě Punkevních jeskyní, za návštěvu určitě stojí.

Poloha jeskyně na mapě:








Zvětšit mapu

¡Sdílet!

0 komentářů:

Okomentovat

Můžete použít některé značky HTML, jako například <b>, <i>, <a>,  Nápověda

Hledat

 

DC Bublina v síti

Qwimbyho sloupek

Qwimby je nájemný zabiják, ze staré školy, s neomylnou muškou. Svou práci si nebere osobně, a v duchu jeho vlastního hesla: "Jeden výstřel, jedna mrtvola, jedna odměna", kráčí vpřed od jednoho kšeftu ke druhému a ještě stačí prohodit některé ze svých "hlubokých mouder."

Nové články

DC Bublina © 2012 obsah volně šiřitelný s uvedením zdroje | Články: RSS | Pohání: Blogger