Jednou z alternativ dopravy nových automobilů kolínské (Kolín nad Rýnem) automobilky Ford do nizozemského přístavu Vlissingen nebo do belgického přístavu Antverpy, poměrně zřídka i opačným směrem, tedy proti proudu Rýna do přístavu Worth, je doprava po řece Rýn pomocí speciálních plavidel k tomu určených. Jde o jednu z flotil, lodí pod nizozemskou vlajkou se jmény: Ingona, Titan, Forenso, Barco, a Kiruna. Dále je k dispozici několik tlačných člunů. Loď buď člun tlačí nebo je lany pevně spřažen na boku.
Pojďme se trochu blíže seznámit s lodí nosící jméno Ingona. Jméno získala po dceři jejího majitele. Ingona je tzv. Ro-Ro plavidlo, něco jako trajekt, do jehož nákladového prostoru mohou po vlastní ose zajet automobily.
Zvětšit mapu
Místo nakládky vozů, které přivážejí šoféři z nedaleké automobilky Ford. Uprostřed je vidět jedna ze sesterských lodí "Titan"
Na pěti podlažích má Ingona naloženo až 536 nových automobilů značky Ford všech modelových řad, nejvíce však Fusion a Fiesta. Občas vozí i vytuňené chuťovky na objednávku, a když je potřeba s autem někam popojet, z legrace se posádka hádá kdo s tím pojede.
Vozy které mají najeto s bídou jeden dva kilometry, dostanou občas pěkně pokouřit. Na lodích je docela málo prostoru pro manévrování, proto přichází na řadu ruční brzda a ukázkový burnout při otáčení. Nikde to ale nepovídejte aby Fordovi neklesl prodej :-).
Ingona byla postavena v roce 1981 v belgických loděnicích Rupelmonde.
Technické parametry:
- Délka 110 m
- Šířka 12,60 m
- Max ponor 2,10 m
- Max počet aut 536
- Nákladový prostor 5 pater
- Hl. motor 2x MAK přeplňovaný dvanáctiválec o celkovém výkonu 1800 PS
- Dva pomocné generátory
- Na přídi pomocné kormidelní zařízeni o výkonu 600 PS
- Posádka 3 osoby
Ingona v plavební komoře |
0 komentářů:
Okomentovat
Můžete použít některé značky HTML, jako například <b>, <i>, <a>, Nápověda